התוכן העיקרי

הודעת התראה

g4e banner

מיזם משחקי מנהלים הינו מיזם הדרכה ומחקר חדשני. מטרת המיזם היא ליישם הדרכה עסקית ככלי להפריה הדדית בין החוג האקדמי לבין עולם העסקים הדינמי. המיזם מוביל תהליכי למידה ארגונית, פיתוח עסקי והכשרת מנהלים, בשילוב משחקים רציניים וסימולציות ממוחשבות.

"משחקים רציניים" (משחקי מנהלים) הינם  משחקים ממוחשבים מבוססי רשת המיועדים להכשרת מנהלים. חלקם פותחו בבית הספר למוסמכים בניהול באוניברסיטת חיפה וחלקם בהוצאת גופי הדרכה בין לאומיים. המשחקים מותאמים ללקוח עפ"י צרכיו. דרגות הקושי והתחכום ניתנות להתאמה לפי רקע והשכלת המשתתפים. המשחקים מכילים מגוון עשיר של כלי ניהול, דיווחים ודוחו"ת לשימוש ע"י המשתתפים והמנחים באופן המדמה מערכות מידע ארגוניות. משחקי מנהלים הנו הגוף המוביל בארץ בחקר ויישום תחום המשחקים הרציניים (Serious Games), כחלק מחבילת הדרכה שלמה.

לאתר המיזם | לדף הפייסבוק של המיזם

serious-games-wiki-logo

האתר נועד לרכז את המידע הרב הקיים בנושא משחקים רציניים. לרשות המבקרים בו עומדים המקורות הבאים: חדשות טריות מהתחום - מבלוגים, פרסומים וקבוצות עניין, כמו גם מהעיתונות הפופולארית; טבלת המשחקים - מאגר חלקי של משחקים רציניים להשכלה גבוהה ולבתי ספר; קישורים למאגרי מידע בנושא משחקים רציניים; רשימת ספרים, מאמרים וכתבי עת העוסקים בתחום; מרכזי מחקר, אישים מרכזיים, בלוגים, חברות, כנסים ועוד מידע בנושא. הציבור מוזמן להתעדכן ואף לערוך את האתר שנבנה על פלטפורמת ויקי.

לאתר ויקימשחק

zafona-logo

צפונה - מטיילים 2.0 בצפון הינה מערכת למידה נתמכת מחשב המבוססת על טכנולוגית ויקי. המערכת מתוכננת לשמש אמצעי ללמידה מתוקשבת ומאפשרת יצירת תכנים שיתופיים, עריכה ותמיכה בפלטפורמות תקשורת כגון מערכת מיקום גלובאלית (GPS) וכן אפשרות שימוש בטלפוניה ניידת בשלוש שפות: עברית, אנגלית וערבית. בבסיס הרעיון 'צפונה 2.0' פרויקט חינוכי חברתי המשלב חינוך לידיעת הארץ ומעודד גולשי אינטרנט בארץ ובעולם לתרומת תוכן ייחודית. השימוש במיזם נוסה בעבר בהצלחה ככלי לעידוד מורים לשילוב הוראה בכיתות מתוקשבות בשיתוף משרד החינוך. המיזם נולד בשנת תשס"ט במטרה לעודד מטיילים להכרת הצפון ושיקומו לאחר מלחמת לבנון השנייה. פרויקט חינוכי חברתי זה, משלב חינוך לידיעת הארץ תוך הכרת מסלולי טיולים, אתרים היסטוריים, לימוד גיאוגרפיה, נופים, סוגי צמחייה שונים ועוד. באתר הנושא אופי של אהבת הארץ בכלל והצפון בפרט, מיזמים חינוכיים לבני הנוער ולמבוגרים המשמשים במסגרת החינוך הפורמאלי והלא פורמאלי. הפרויקט התאפשר בזכות תרומת קרן יד הנדיב. מנהלת הפעילות של הפרויקט מטעם המרכז הינה הגברת אילת חן-לוי.

מאמרים שהתפרסמו בנושא מטעם המרכז:

Levy, E.C., & Rafaeli, S. (July, 2012). 'Learning Technologies via Wiki: Zafona 2.0 Project'. The 10th Annual MEITAL National Conference, The Davidson Institute of Science Education ,The Weizmann Institute of Science, Rehovot [*Hebrew]

Levy, E.C., & Rafaeli, S. (2012). ' Wiki Platform Interaction: Zafona 2.0 Project'. The 16th Annual Conference of the Israel Communication. Association [ISCA], Tel-Aviv University, Tel Aviv April 3-4 2012 [*Hebrew]

Levy, C.E., Rafaeli, S. (April, 2011) Zafona 2.0 as a teaching tool for e-learningin Junior high. Presented at the 15th Conference of the Israel Communication Association, University of Haifa, Israel, [*Hebrew]

לאתר צפונה

socios-logoSocIos הינו פרויקט בו חברים חוקרים ממגוון מדינות האיחוד האירופי, כמו צרפת, גרמניה, בלגיה, אירלנד ויוון. הקבוצה, בה חברה ד"ר דפנה רבן, ראש החוג לניהול מידע וידע ועמיתת המרכז, עוסקת ברשתות חברתיות ויישומן בהקשר העסקי העתידי באינטרנט. חלקנו בפרוייקט הוא פיתוח מודלים עסקיים יחודיים לסביבת הרשתות החברתיות.

לאתר הפרויקט

 אתר ויקי שהוקם בעקבות מחקר מתמשך בתחום שווקי ניבוי ואינטיליגנציה קולקטיבית, ובמרכזו מיפוי שווקי הניבוי. מטרת האתר לרכז ידע מצטבר ואוצר מילים שישמשו את החוקרים בתחום.

אתר ויקי שווקי ניבוי

פרוייקט מחקר משותף של אינטל, מייקרוסופט והמרכז לחקר האינטרנט, שמטרתו חשיבה על פתרונות לאינפומניה - השילוב של עומס יתר של הודעות, הסחות והפרעות שפוגעות בפרודוקטיביות ובאיכות החיים.

אתר ויקי אינפומניה

החוליה - סימולציית שרשרת האספקה

דוכן הלימונדה - משחק עסקים ממוחשב ללימוד עקרונות כלכלת המידע

מכירות פומביות - סימולציות למכירה בשיטה האנגלית ובשיטה ההולנדית

yahoo-answers-logoבמסגרת שיתוף פעולה ראשון מסוגו בין חברת Yahoo! ומרכז המחקר של Yahoo! בישראל ובין החוקרים עמית רכבי ופרופ' שיזף רפאלי מהמרכז לחקר האינטרנט, נערך מחקר אשר התבסס על נתוני התעבורה והתקשורת ב-Yahoo! Answers מנקודת ראות של רשתות חברתיות.

אתרי שאלות ותשובות מקוונים הם פלטפורמה המשמשת אנשים לפרסם שאלות המעסיקות אותם, לתת ולקבל מענים לשאלות אלה. השיח כולו, מכל צדדיו, הוא וולונטארי ונעשה על ידי מי שאינם בהכרח מומחים. משתתפי האתרים האלה יוצרים קשרים חברתיים וענייניים באמצעות השאלות והתשובות, ועל ידי פעולות ההערכה והדירוג של התכנים המופיעים באתר. פעילות זאת נעשית בהיקפים עצומים, בעולם כולו, בשפות שונות, ובכל נושא שעולה על הדעת. האתר Yahoo! Answers הוא הגדול בתחום. נצברו באתר זה עד כה הרבה למעלה ממיליארד תשובות. במסגרת המחקר אספנו רישומים אוטומאטיים של הפעילות באתר זה במהלך 19 חודשים. רישומים אלה מהווים Big Data, במסד נתונים הממצה 400 מיליון אינטראקציות. המחקר עסק בתופעה בשלוש רמות: רמת המשתתף הבודד והמשתתף הבולט, רמת הקהילה ורמת הרשת כולה.

שאלת המחקר הראשונה עסקה בהגדרה ובתפקוד של משתתפים בולטים ו"מעצבי דעת קהל" באתרי שאלות ותשובות. שאלת המחקר השנייה עסקה בשביעות הרצון ומהירויות התגובה  במערכת, במבט השוואתי בין המשתמשים והקהילה. שאלת המחקר השלישית בחנה את הקשר בין רשתות חברתיות לרשתות חיפוש מידע. על רקע תיאוריות של מוטיבציה, כלכלת מוצר ציבורי, והון חברתי. כל אחת משאלות המחקר ציירה עוד פרספקטיבה על פעילות השאלות והתשובות האינטרנטית. ועל  המכניזם הרשתי המאפשר את ההיווצרות וההתפשטות של חכמת ההמונים, מנגנוני הביקורת החברתיים ובקרת איכות התוכן.

מאמרים שהתפרסמו בנושא מטעם המרכז:

Amit Rechavi & Sheizaf Rafaeli (2011). Not all is Gold that Glitters: Response time & satisfaction rates in Yahoo! Answers.

Amit Rechavi & Sheizaf Rafaeli (2011). What's sauce for the goose is sauce for the gander: Knowledge and Social Networks in Yahoo! Answers